Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o ukaraniu Banku Millennium kwotą ponad 20mln złotych

29 grudnia 2017 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w decyzji DOIK-12/2017, uznał działania Banku Millennium SA za naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Działania te polegały na przekazywaniu konsumentom, w odpowiedzi na ich pisma kierowane do Banku dotyczące zamieszczania u umowach kredytu hipotecznego niedozwolonych postanowień umownych, nieprawdziwych informacji.

Nieprawdziwe informacje dotyczyły wskazania, że wyrok Sądu Apelacyjnego, sygn. akt VI Aca 420/11, to wyrok konstytutywny (wywiera skutki tylko na przyszłość).
Ja prawie 5 lat temu, po konsultacjach z kilkoma prawnikami, próbowałem w wymianie pism z BM wskazać, że się mylą – wyrok jest oczywiście deklaratoryjny – obowiązuje także w przeszłości:
Wprowadzenie w zagadnienie
Pierwsze pismo do Banku
Trzecie pismo do Banku
Co aktualnie, w swojej decyzji, potwierdził Prezes UOKiK.

Decyzją Prezesa UOKiK Bank Millennium SA został ukarany kwotą 20 748 675 złotych.
Decyzja jest nieprawomocna.
Bank może się od niej odwołać do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Decyzja DOIK-12/2017 w formacie PDF »

Skomentuj

Strona używa plików cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na urządzeniu użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki. [ więcej ]