Odzyskanie UNWW przez Arbitra Bankowego

Przedstawiam drogę do odzyskania ubezpieczenia niskiego wkładu własnego za pośrednictwem Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego.

Ja osobiście uniknąłem instytucji UNWW, jednak dla wielu kredytobiorców, którzy nie podjęli jeszcze żadnych działań, poniższa procedura będzie pomocna.

W żądaniu należy powołać się na zmianę ubezpieczyciela.
Bank w umowach wpisywał konkretnego ubezpieczyciela.
Po pewnym czasie zmienił go, bez informowania kredytobiorców, aneksu itp.
Jest to niezgodne z prawem – w umowie jest informacja, że wszelkie zmiany umowy wymagają pisemnego aneksowania.
Dzięki temu, za sprawą Arbitra, Sądu czy (teoretycznie) nawet samej reklamacji, można odzyskać od banku zwrot składki pobranej po zmianie ubezpieczyciela.

Poniżej przedstawiam informacje uzyskane od „Dzieciaka”.
Poniżej wszystkie pisma, jakie zostały wysłane do Banku Millennium i Arbitra.

Procedura:
reklamacja do banku przez Millenet;
odpowiedź (odmowna) banku;
– list polecony – wnioskiem do Arbitra;
– odwołanie banku (skierowane do Arbitra);
– pismo od Arbitra, wymagające zajęcia ostatecznego stanowiska w sprawie;
– list polecony do Arbitra, podtrzymujący wcześniejszy wniosek;
– decyzja Arbitra uznająca rację kredytobiorcy i nakazująca bankowi zwrot składki.

Całość sprawy potrwać kilka miesięcy, bo Arbiter ma sporo tego typu spraw, ale działa.

Do pobrania:
Reklamacja Millenet;
Odpowiedz banku;
Wniosek do Arbitra;
Odpowiedz do Arbitra;

64 komentarze

  1. norbertj

    Mam pytanko: W jakiej formie przesłać załączniki w piśmie do Arbitra, 1) Potwierdzenie pobrania składki UNWW oraz 2) wpłaty 50 PLN a także 3) odpowiedzi BM przez Millnnet?

    1. piotrwk (Autor)

      Ksero lub wydruk. I do koperty :-)

      1. norbertj

        @piotrwk – Bardzo dziękuję.
        Czy wydruki ze stanu konta (pobranie opłaty) + odpowiedź z Millneet należy opisać datą i moim podpisem – zanim wrzucę do koperty :) ???

  2. dariakapica

    Witam,

    dzisiaj odebrałam odpowiedż na moją reklamację… niestety jest totalnie inna niż ta zamieszczona w poście głównym – bank M stwiedziła, że zmiana ubezpieczyciela to tylko zmiana REDAKCYJNA i nie ma nic do rzeczy :( czy ktoś może coś podpowiedzieć co robić dalej – mogę jutro wrzucić całą treść pisma

    1. Marineri74

      Też to samo dostałem. Zmienili taktykę, co u nas niczego nie zmienia. Napisz do arbitra jak jest we wzorze. Mieli obowiązek KAŻDĄ zmianę robić w formie pisemnej, a nie poinformowali Cię. To jest ich wyłączna opinia, że zmiana ma charakter redakcyjny.

  3. Kaper75

    Oprócz zmiany nazwy ubezpieczyciela, którą bank nazywa „redakcyjną” proponują również zamianę „zwrotu kosztu” na prowizję, a to już jest zdecydowanie inna konstrukcja umowy. Proponuję użyć tego argumentu.

  4. Teilweise

    Też dostaliśmy odpowiedź z banku, że zmiana ubezpieczyciela ma charakter REDAKCYJNY.
    Będziemy składać odwołanie do Arbitra w tym samym tonie co pozostali koledzy.

    Mam jedno pytanie. Staramy się o zwrot składki z 2011 oraz obecnej z 2014 r. Czy w momencie zasądzenia zwrotu składki z 2014 r., które w chwili obecnej zabezpiecza kredyt mogą powstać jakieś negatywne konsekwencje, np. w stylu żądania spłaty kredytu do wymaganego 80% wartości nieruchomości?

  5. cube

    Witam,
    Odwołujecie się jeszcze? Spojrzałem w swoją umowę z 2011r., a tam napisane że:

    „… na podstawie umowy zawartej przez bank z europa s.a. lub innym towarzystwem ubezpieczeniowym z którym bank będzie współpracował w tym zakresie …”

    więc to chyba zamyka drogę.

  6. basiag22

    WITAM
    czy jeśli bank rozłożył UNWW na raty to mogę ubiegać się o zwrot za pośrednictwem arbitra?

  7. Pingback: Wezwanie do zapłaty dla nieuczciwego banku - FRANKOWICZ MAREK

  8. Pingback: Jak odzyskać pieniądze z nieuczciwego banku – FRANKOWICZ.info

Skomentuj

Strona używa plików cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na urządzeniu użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki. [ więcej ]